ladyinpink_azie

Nama diberi Aziemah bte Abd Rahaman.myspace layouts, myspace codes, glitter graphics

Sabtu, 16 Jun 2007

LEARNING FROM KIDS


Assalamualaikum,hurmmmm bila memikirkan tentang kanak-kanak pasti saya kata lecehlah,rimaslah,diaorang nakal,malaslah nak layan......Tapi sejak saya berkerja di The Littlekhalifah shop,saya dapat belajar dari kanakkanak......
Pengalaman pertama saya yang menyebabkan saya rasa bersyukur kehadrat Illahi apabila......berlangsungnya Arts and craft class..seorang kanak-kanak datang kepada saya...."Teacher,can you help me?i can't do this." saya pun cubalah nak bantu...tapi bila lihatkan masalahnya saya berfikir...'can i do this?' bayangkan benang bulu kambing dah terbelit-belit dan ia amat susah nak ungkaikan semula...saya tanya pada diri ...'what i'm gonna do?'owhhh saya ada idea......"Adik,bring your bag to teacher Roslinah,then she will help u'ok" lega rasanya..masalah dah selesai.Alhamdulillah
Tiba-tiba,"Azie,could u help me?" ask teacher roslinah. "sure" answer me..owh my god....masalah datang lagi ...masalah yang sama yang telah saya cuba untuk elak..macam mana ni....eeeeiiiii geramnyer!!!!!!!!!
Itulah yang saya belajar dari kanak-kanak.Ini menyebabkan saya menjadi seorang yang agak bertanggungjawab...iaitu selesaikan apa yang hadir dalam hidup anda!....to be continued assalamualaikum...think Allah, think merah jambu....

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama